انجام تعمیر توسط تکنسین های اردبیل فیکس

۲-۱-کاربر با ثبت درخواست در وب‌سایت اردبیل فیکس و همچنین با هر بار استفاده از خدمات اردبیل فیکس می‌پذیرد که قوانین و مقررات جاری اردبیل فیکس را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی ، آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند. بدیهی است هر گونه بند، ماده و یا تبصره‌ای که در آینده به این قوانین و مقررات اضافه شود، مقدم برقوانین گذشته بوده و این وظیفه بر عهده کاربران است که قبل از هر بار ورود به وبسایت اردبیل فیکس، این قوانین را مطالعه نماید.
۲-۲- کاربر می‌پذیرد هنگام ثبت درخواست اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند و مسئولیت عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص بر عهده کاربر می‌باشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، اردبیل فیکس مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.
۲-۳- با استفاده از خدمات اردبیل فیکس کاربر می‌پذیرد و موظف می‌شود که از اردبیل فیکس برای انجام هیچ‌گونه فعالیت غیر‌قانونی و خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران یا خلاف شرع یا در تضاد با عرف جامعه استفاده نکنند.
۲-۴- کاربر می‌پذیرد که ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی اردبیل فیکس با آنها استفاده شود. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما همزمان می‌پذیرد که ممکن است با انصراف از دریافت این پیام‌ها، در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی به‌موقع به ایشان نرسد.
۲-۵- اردبیل فیکس ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارایه کند که با وارد کردن این کدها در سایت، ممکن است درصدی از هزینه خدمات کاهش یابد.نحوه ارایه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید اردبیل فیکس بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.
۲-۶- کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت کاهش هزینه خدمات به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که اردبیل فیکس برای ارایه این کدها هزینه ای از کاربر دریافت نمی‌کند، این حق برای اردبیل فیکس محفوظ است تا مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که اردبیل فیکس تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیرقانونی بوده است، می‌تواند این کدها را باطل یا حذف کند.
۲-۷- کاربر می‌پذیرد که اردبیل فیکس تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین تکنسین وکاربر جهت توافق بر انجام یک خدمت تعمیر را فراهم می‌کند. در خدمات اردبیل فیکس، تکنسین مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند. همچنین کاربر پس از ارسال درخواست خدمت تعمیر، مشخص شدن تکنسین و قبل از آغاز عزیمت تکنسین به مقصد موردنظر، مختار است درخواست خدمت را لغو نماید. لذا هر درخواست خدمت باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطه قراردادی بین تکنسین و کاربر در نظر گرفته شود.
۲-۸- کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به اردبیل فیکس می‌پردازد, وجود ندارد.
۲-۹- کاربر می‌پذیرد هزینه خدمات تعمیر از طرف اردبیل فیکس مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینه خدمات نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینه اعلام شده از سوی اردبیل فیکس است، در صورت قبول خدمات، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات، اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبه را به اردبیل فیکس اعطا می‌نماید.
۲-۱۰- کاربر می‌پذیرند هزینه خدمات ارایه و اعلام شده از سوی اردبیل فیکس، ممکن است بسته به ویژگی‌های خدمت ارایه شده از جمله نوع خدمت، مدت زمان تخمینی جهت انجام خدمت، تغییرات اعلام شده در حین خدمت و یا عوامل دیگر تغییر کند. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی اردبیل فیکس بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید اردبیل فیکس تعیین شده است و در صورت پذیرش از سوی کاربر، ایشان حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهد داشت.
۲-۱۱- کاربر می‌پذیرد هیچ‌ زمانی درخواستی برای اردبیل فیکس ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات اردبیل فیکس را داشته باشد. اگر کاربر پس از ارسال درخواست و پذیرش درخواست توسط یک تکنسین، درخواست را لغو کند یا در مکان مشخص شده به عنوان محل ارایه خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند، متعهد به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب طبق مبلغ درج شده در متن قوانین و مقررات می‌باشد.
۲-۱۲- بعد از مراجعه تکنسین به محل خدمت و بررسی و عیب‌یابی کالای موردنظر، اگر به دلیل غیرقابل تعمیر بودن کالا و یا مواردی مانند موجود نبودن قطعات یدکی و موانع تخصصی، امکان تعمیر کالا در محل وجود نداشته باشد، کاربر موظف به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب می‌باشد.
۲-۱۳- چنانچه کاربر اقدام به فحاشی، توهین، ضرب و جرح و یا سایر اقدامات خلاف قانون علیه تکنسین نماید، حق مراجعه تکنسین به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن اردبیل فیکس حق مراجعه به مراجع قضایی جهت اعاده حیثیت و جبران لطمه‌های مادی و معنوی به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.
۲-۱۴-تحویل گوشی به کاربر منوط به پرداخت هزینه تعمیر از سوی کاربر است . چناچه پس از پایان تعمیر دستگاه و اعلام آمادگی اردبیل فیکس برای ارسال دستگاه , کاربر جهت پرداخت هزینه تعمیر و تسویه به صورت یکجا اقدام ننماید , دستگاه به مدت ۷ روز در دفتر اردبیل فیکس نگهداری می شود و پس از آن هزینه تعمیر دستگاه به نرخ روز مجددا به کاربر اعلام می گردد , در صورت عدم پرداخت , علاوه بر محاسبه هزینه تعمیر به نرخ روز, به ازای هر روز نگه داری روزانه مبلغ صد هزار ریال به عنوان خسارت و وجه التزام برای کاربر در نظر گرفته می شود که در زمان تحویل دستگاه باید پرداخت گردد . در صورت عدم پرداخت کاربر پس از ۹۰ روز کاربر هر گونه ادعایی را نسبت به مالکیت گوشی از خود سلب می نماید.

مسئولیت اردبیل فیکس

۳-۱- چنانچه کاربر اردبیل فیکس در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شود برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات اردبیل فیکس مطرح کند و اردبیل فیکس پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۳-۲- مسئولیت اردبیل فیکس فقط در صورتی است که کاربر از طریق وب‌سایت اردبیل فیکس درخواست خدمات ارسال کرده است و تکنسین نیز این درخواست را پذیرفته باشد. لذا اگر تکنسین و کاربر که خارج از وب‌سایت با یکدیگر بر انجام خدمت توافق نمایند، هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه اردبیل فیکس نخواهد بود و این عمل موجب لغو گارانتی‌های تمامی خدمات ارایه شده تا آن لحظه می‌شود و با تکنسین مربوطه مطابق قوانین داخلی اردبیل فیکس برخورد و حساب کاربری تکنسین مسدود می‌گردد.
۳-۳- موبایل های آب خورده، ضربه‌خورده و یا موبایل های دارای مشکلاتی مانند صفحه آبی، هنگ روی لوگو و… (به دلیل احتمال آسیب دیدگی در بورد اصلی) به منزله موبایل خاموش تحویل گرفته می‌شوند و اردبیل فیکس نسبت به استرداد موبایل با حالت اولیه یا تنظیمات قبلی مسئولیتی ندارد.
۳-۴- در حین تعمیرات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری این احتمال وجود دارد که موبایل نیاز به فلش یا ریستور و یا فرمت هارد داشته باشد. در این حالت احتمال پاک شدن اطلاعات وجود دارد و مسئولیت تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات به عهده کاربر است.

مسئولیت کاربر

۴-۱- کاربر می‌پذیرد در صورتی که بعد از بررسی تکنسین، موبایل غیرقابل تعمیر تشخیص داده شود، هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت نماید.
۴-۲- در صورتی که بعد از مراجعه تکنسین به محل خدمت و بعد از بررسی موبایل مشخص شود که ایراد موبایل با ایراد اعلام شده در فرم درخواست خدمت مغایرت دارد، تکنسین موظف است که درخواست خدمت را پس از هماهنگی با اردبیل فیکس ویرایش نماید و هزینه جدید را به کاربر اعلام کند. کاربر نیز موظف است بعد از ویرایش فرم درخواست خدمت، مجددا آن را تایید نماید و در صورت عدم تایید، هزینه ایاب و ذهاب را به تکنسین پرداخت نماید.
۴-۳- کاربر موظف است قبل از ارایه موبایل برای خدمات، هر گونه اطلاعات شخصی شامل دفترچه تلفن، پیامک‌ها، عکس و فیلم را از روی کالای خود پاک نماید. همچنین سیم‌کارت و کارت حافظه را نیز از دستگاه خارج نماید. اردبیل فیکس در خصوص نگهداری و بازیابی اطلاعات مسئولیتی هنگام تعمیر نخواهد داشت.
۴-۴- کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق اطلاعات پیام‌های صادره از طرف اردبیل فیکس به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعایی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۴-۵-کاربر می پذیرد زمان ارسال دستگاه به اردبیل فیکس کارتن گوشی و هیچ گونه لوازم جانبی اعم از شارژر , کابل و … همراه گوشی نباشد و در صورت جا ماندن لوازم فوق در دفتر اردبیل فیکس هزینه ارسال به عهده کاربر خواهد بود.
۴-۶-کاربر می پذیرد که کلیه قطعات استفاده شده توسط اردبیل فیکس دارای بهترین کیفیت قابل ارائه بوده ولی اختلاف صفر تا ده درصدی با قطعه اولیه روی گوشی اجتناب ناپذیر بوده و اردبیل فیکس با این شرط خدمات خود را ارائه میدهد.
۴-۷-کاربر می پذیر مواردی نظیر خط و خش جزئی, انبساط چسب حداقلی و… بصورتی که مشکلی در کارآیی فنی گوشی ایجاد نکند, در حین تعمیر اجتناب ناپذیر است و امکان تعویض و یا مرجوع وجود ندارد.

پرداخت خسارت

۵-۱- در صورتی که در حین انجام خدمت ایراد جدید دیگری به غیر از ایراد درج شده در فرم درخواست خدمت به موبایل اضافه شود:
در صورتی که بروز ایراد جدید در حین تعمیر توسط تکنسین صورت گرفته باشد، تکنسین موظف است ضمن اعلام به اردبیل فیکس در صورت توانایی رفع ایراد در همان محل، ایراد را برطرف کرده و هزینه‌ای بابت آن دریافت نمی‌کند.
در صورتی که بروز ایراد جدید در حین تعمیر توسط تکنسین صورت گرفته باشد، تکنسین موظف است ضمن اعلام به اردبیل فیکس در صورت عدم توانایی رفع ایراد در محل، موبایل را برای تعمیر به دفتر اردبیل فیکس ارسال کند.
در صورتی که بروز ایراد جدید در حین تعمیر به دلیل خرابی ذاتی خود موبایل، آسیب‌های گذشته از جمله ضربه یا آب خوردگی، قطعات و یا ملحقات آن باشد، تکنسین موظف است ضمن ویرایش فرم درخواست خدمت و تایید آن از جانب کاربر، اقدام به تعمیر یا ارسال موبایل به محل شرکت نماید.
تشخیص علت بروز ایراد جدید پس از ارسال موبایل به محل اردبیل فیکس به عهده کارشناس اردبیل فیکس می‌باشد. در صورتی که ایراد جدید از خود موبایل باشد هزینه‌های مرتفع کردن آن به عهده کاربر است ولی اگر علت بروز ایراد جدید قصور از جانب تکنسین باشد، بدیهی است هزینه‌های رفع آن بر عهده تکنسین می‌باشد.در صورتی که کاربر اعتراضی نسبت به نظر کارشناس در خصوص ایراد جدید دارد , اثبات خلاف نظر کارشناس بر عهده کاربر می باشد.

گارانتی و شرایط ابطال آن

۶-۱- زمان شروع گارانتی از تاریخ صدور فاکتور، محاسبه می‌‌شود.
۶-۲- گارانتی اردبیل فیکس شامل قطعه و سرویس انجام شده متناسب با در خواست کاربر می باشد که در فاکتور با سربرگ اردبیل فیکس ذکر شده است.
۶-۳- چنانچه پس از بررسی و تست فنی، خرابی قطعه خارج از شرایط گارانتی تشخیص داده شود، تعمیر آن در چرخه کالا خارج از گارانتی قرار خواهد گرفت.
۶-۴- تشخیص گارانتی و یا خارج از گارانتی بودن کالا به عهده کارشناس اردبیل فیکس خواهد بود و در صورت اعتراض کاربر به تشخیص کارشناس فنی اردبیل فیکس , اثبات خلاف آن بر عهده کاربر می باشد.
۶-۵-در صورت درخواست کاربر , اردبیل فیکس از قطعات غیر اصلی و با درجه کیفی پایین تر برای تعمیر گوشی استفاده می کند و در فاکتور ارائه شده به کاربر , درجه کیفی قطعه قید می گردد. بدیهی است گارانتی اردبیل فیکس فقط شامل قطعات اصلی می گردد.
۶-۶- در موارد تعویض صفحه نمایش گارانتی فقط شامل اصلی بودن قطعه می باشد و هر گونه پیکسل سوختگی , پرش تصویر,پخش رنگ , هاله ی رنگی و سایر اختلالات در نمایش تصویر و عملکرد تاچ مشمول گارانتی نمی گردد.
۶-۷-در موارد تعویض باتری موبایل در صورتی که باتری در کمتر از ۴ ساعت بدون استفاده از اینترنت تخلیه شود باتری معیوب بوده و اردبیل فیکس موظف به تعویض مجدد باتری منوط به دریافت اجرت تعویض و هزینه پیک از مشتری می باشد و در غیراینصورت گوشی مشکلاتی بجز باتری داشته که در تعمیر اولیه محرز نشده است که در صورت امکان تعمیر توسط اردبیل فیکس , هزینه رفع عیب بعهده مشتری می باشد
۶-۸-در موارد تعویض باتری در صورتی که کارشناس اردبیل فیکس تشخیص دهد که اختلال در عملکرد باتری به دلیل اختلال در بورد موبایل می باشد , گارانتی اردبیل فیکس ابطال می گردد و اردبیل فیکس هیچ گونه مسئولیتی در خصوص تعمیر موبایل کاربر ندارد. در صورت اعتراض کاربر , اثبات خلاف تشخیص کارشناس اردبیل فیکس بر عهده کاربر می باشد.
۶-۹- گارانتی اردبیل فیکس محدود به برطرف کردن اشکالات سخت افزاری دارای ضمانت است. خدمات نرم افزاری اعم از تهیه، کپی یا نصب ریکاوری، فلش، ریستور، نصب و ارتقاء سیستم عامل، درایورها، نرم افزارهای کاربردی، ویروس زدایی، تهیه پشتیبان از فایل‌های موردنیاز، بازیابی اطلاعات، ساخت انواع حساب کاربری شامل اپل آیدی و غیره، بازیابی رمز عبور، مشکلات نرم‌افزاری و سایر خدمات نرم‌افزاری، شامل گارانتی اردبیل فیکس نمی‌باشد. در صورتی که به منظور تکمیل مراحل تعمیرات یا خدمات گارانتی نیاز به انجام هر یک از موارد فوق الذکر باشد، هزینه آن بر عهده کاربر خواهد بود.
۶-۱۰- کاربر در هنگام تحویل گرفتن موبایل موظف به تست ظاهری و دقت در موارد ابطال گارانتی است. پس از تحویل موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال موارد ابطال بوجود آمده به عهده اردبیل فیکس نمی‌باشد.
۶-۱۱- مسئولیت بسته‌بندی صحیح کالا هنگام ارسال به عهده کاربر می‌باشد و توصیه می‌گردد حتی المقدور از بسته‌بندی اصلی بدون لوازم جانبی و ملحقات جهت ارسال استفاده گردد. بدیهی است صدمات ناشی از بسته‌بندی ناصحیح به عهده کاربر می‌باشد.
۶-۱۲- تعویض‌های انجام شده و قطعات مصرف شده به مدت مشخص شده در فاکتور تعمیر با سربرگ اردبیل فیکس دارای گارانتی خواهد بود.
۶-۱۳- گارانتی قطعات و خدمات انجام شده، فقط در قبال سلامت هولوگرام نصب شده و ارایه‌ اصل فاکتور خدمات دارای اعتبار خواهد بود.
۶-۱۴- هر مشکل در عملکرد سیستم چه از لحاظ نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری در صورتی که مربوط به ایراد رفع شده و تعمیر انجام شده نباشد، شامل گارانتی نمی‌شود.
۶-۱۵- هرگونه ایراد شناخته شده یا عدم کارآیی مناسب موبایل به هنگام تولید در شرکت سازنده که ارتباطی به تعمیر انجام شده ندارد شامل گارانتی نمی‌شود.
۶-۱۶- گوشی هایی که باتوجه به علت و نوع خرابی آنها بنابه نظر کارشناس اردبیل فیکس باید در شرکت تعمیر شوند ولی به اصرار مشتری در منزل و یا محل مورد نظری مشتری تعمیر میگردند شامل گارانتی نمی باشند و تست پایانی در حضور کاربر توسط تکنسین و تحویل گوشی به ایشان به منزله پایان تعهد اردبیل فیکس می باشد.
۶-۱۷-هزینه ارسال و دریافت گوشی برای مواردی که نیاز به بررسی کارشناس اردبیل فیکس جهت احراز شرایط گارانتی دارد به عهده کاربر می باشد.
۶-۱۸- شرایط ابطال گارانتی به شرح زیر می‌باشد:

  • هر گونه استفاده، نگهداری و کارکرد ناصحیح و خارج ساختن محصول از شکل عادی
  • هر گونه آسیب ناشی از حرارت، ضربه خوردگی، آب خوردگی، نوسان برق، شکستگی و تغییر شکل ظاهری در کالا بعد از تعمیر
  • مخدوش شدن هولوگرام
  • هرگونه دستکاری و اقدام به سرویس، تعمیر یا تغییر توسط خود کاربر یا تعمیرکاران غیر موبایل‌کمک
  • خرابی به دلیل استفاده از هر گونه لوازم جانبی و باتری و آداپتور غیر اصل

تعاریف و اصطلاحات

۱-۱-وب سایت : وب سایت با ادرس ardabilfix.ir که این وب‌سایت تنها مرجع رسمی برای ثبت و پیگیری سفارش مشتریان است، وب‌سایت اردبیل فیکس هیچ آدرس اینترنتی دیگری غیر از ardabilfix.ir ندارد.
۱-۲-خدمات : هرگونه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه تعمیرات موبایل و تبلت ارائه می گردد.
۱-۳- اردبیل فیکس : مجموعه ای است که برای مشتریانی که درخواست تعمیر موبایل در وب سایت ثبت کرده اند , خدمات ارائه می دهد.
۱-۴- کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی است که از طریق اینترنت به وب‌سایت اردبیل فیکس متصل و از خدمات اردبیل فیکس بهرمند می‌شود.
۱-۵- تکنسین: شخصی حقیقی است که به منظور تعمیر موبایل از سمت به کاربر معرفی می شود.
۱-۶-کارشناس فنی : شخصی حقیقی است که در حوزه تعمیر موبایل تخصص دارد و در دفتر اردبیل فیکس مستقر است.
۱-۶- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربر در اختیار اردبیل فیکس قرار داده می‌شود، اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربر وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجه استفاده از خدمات اردبیل فیکس در اختیار قرار داده می‌شود.
۱-۷- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آیین نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد.
۱-۸-ثبت درخواست : تکمیل فرم درخواست تعمیر در سایت اردبیل فیکس می باشد که توسط کاربر به منظور دریافت خدمات از اردبیل فیکس ثبت می گردد.